Cookies 🍪

Deze site gebruikt cookies waar we je toestemming voor nodig hebben. Meer informatie

a-weekly-inspiratonal-newsletter-2.png
Ken jij de kracht van deze effectieve B2B Marketing aanpak?

Account Based Marketing Strategy

Aan de slag?

Wat is Account Based Marketing?

Account Based Marketing, vaak afgekort als ABM, is een marketingstrategie waarbij bedrijven zich richten op individuele zakelijke accounts of klanten. Deze zakelijke account hebben veel potentieel. De campagnes met behulp van account based marketing strategy zijn zeer specifiek gericht op hot prospects. Het draait allemaal om het leveren van zeer relevante en gepersonaliseerde berichten, inhoud en aanbiedingen aan specifieke doelklanten.

Gericht

Wat betekent Account Based Marketing?

De betekenis van Account Based Marketing Strategy houdt in dat marketeers en salesteams samenwerken. Zij voeren gericht campagnes uit die zijn afgestemd op de specifieke behoeften en uitdagingen van de (korte) lijst met gewenste klanten. Voor de campagnes verdiepen ze zich écht in hun doelgroep. Een account based marketing campagne vereist grondige kennis van de doelklant en een goede afstemming tussen marketing en sales.

focus-abm.jpg

B2B Account Based Marketing

Account Based Marketing is bij uitstek geschikt voor bedrijven die zich richten op de zakelijke markt. Door de boodschap aan te passen op de specifieke behoefte van de potentiële klant, zal de eerste (en zo essentiële) indruk heel goed zijn. Dat helpt bij het opbouwen van langdurige relaties en het genereren van waardevolle leads binnen de B2B-markt.

Connect

Tijdens Account Based Marketing (ABM) campagnes ga je specifieke zakelijke accounts benaderen met gepersonaliseerde content. Je kunt bijvoorbeeld Account Based Marketing inzetten via LinkedIn. Je maakt dan gebruik van jouw eigen connecties en direct messaging. Op deze manier kun je de informatie gericht naar jouw potentiële (doel-)klanten toesturen. Klanten waarvan jij denkt dat zij geïnteresseerd zijn in jouw product of dienst. De informatie die je potentiële klanten toestuurt, is volledig op hen afgestemd. Je kent hun behoeftes en weet waar je op in kunt spelen. 

invite-amber-to-connect.jpg
aan-tafel-(1).png
Eerste communicatiemoment met doelklanten
Zo werkt een ABM LinkedIn aanpak:
  • + 1. Op Linkedin start je met het identificeren van belangrijke prospects; lijst van potentieel interessante bedrijven.
  • + 2. Daarop identificeer je per bedrijf personen waarmee je in contact wil komen; je doelklanten.
  • + 3. Vervolgens bepaal je per bedrijf jouw doel en wat je specifiek kunt bieden.
  • + 4. Dan stuur je een connectie verzoek, met een korte notitie waarmee je interesse wekt.
  • + 5. Zodra diegene je verzoek accepteert kun je een bericht sturen of een ‘live-chat’ starten.
  • + 6. Zie je in bv. GA4 of Leadinfo dat een doelklant (ip-adres) op jouw site is gaan kijken? Beet!
  • + 7. Zo ja, ga dan een stap verder en stuur een uitnodiging; goed gesprek/workshop/bijeenkomst.

URL-pagina met bedrijfs eigen kansen

Heb je de interesse gewekt van een doelklant? Geslaagd plan! Je zult merken dat een eerste stap al een hele lastige en belangrijke mijlpaal is. Maar dan moet de doelklant niet stranden. Zorg voor een persoonlijk verhaal, gericht op specifiek die doelklant. Zodra die met interesse op jouw website komt, wil je natuurlijk dat diegene direct overtuigd raakt; dat wat jij biedt is waar zij naar op zoek zijn (ook al wisten ze niet eens dat ze daarnaar zochten).

Landing

Klinkt dit bijna te mooi om waar te zijn? Nee hoor, het kan! Wij hebben al meerdere klanten succesvol geholpen met deze Account Based Marketing Strategy. Hier volgt een voorbeeld van een url-pagina met cijfers en groeikansen van het bedrijf dat we targetten. Zodra de doelklant klikt op een link die jij in het eerste contactmoment stuurde of qr-code die jij daar achterliet, land diegene op content speciaal op de behoeften van het ‘eigen’ bedrijf gemaakt.  In de afbeelding zie je zo'n speciale landingspagina.

hier link naar voorbeeldpagina klant url.

groeiendagvoorbeeld.jpg
2018-goldlane-lichte-kleur.jpeg
Wil jij ook een ijzersterke Account Based Marketing-campagne?
Steeds meer marketeers zetten account based marketing in voor hun campagnes. Wij van Marketing Reus en onze klanten zijn ook enorm enthousiast over dit onderdeel van (online) marketing. Bekijk hier enkele voorbeelden van ABM-campagnes die wij tot een succes hebben gebracht!
  • + Bouwsector
  • + Retail sector (he)
  • + Retail sector(Cralini)

Op zoek naar een Account Based Marketing agency?

Zoek je hulp bij een succesvolle ABM-strategie voor jouw bedrijf? Dat zijn wij van Marketing Reus, het Account Based Marketing Bureau waar jij vertrouwd mee kan samenwerken. Wij zijn een gespecialiseerd bureau in online marketing en hebben van ABM een belangrijke tak gemaakt. Met onze expertise en ervaring helpen wij je graag bij het bereiken van je doelen.

Wil je alvast meer leren over de 4 meest belangrijke tools en technologieën voor ABM? Vul je e-mailadres in en ontvang onze gratis whitepaper als download.

Herbert van Marketing Reus

Hallo 👋
Kan ik je ergens mee helpen?

Contact via Whatsapp
Stuur een mail
Wil jij een Reuzensprong maken?